facebookyoutubemail
ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ
Μετά την Τρίτη θα μοιράσει τα “οφίτσια” ο Φώτης Χατζηδιάκος check it out →

Πως να ξεγελάσω την ΄΄πείνα’’ μου!

Πως να ξεγελάσω την  ΄΄πείνα’’ μου!

Πόσες φορές τρώμε χωρίς να πεινάμε;  Είναι πραγματική πείνα,  αυτό που νιώθουμε τη συγκεκριμένη στιγμή που τρώμε κάτι, ή μήπως προσπαθούμε να ικανοποιήσουμε τις επιθυμίες του μυαλού μας;  Άλλες φορές πάλι, τρώμε για να αποφύγουμε να κάνουμε κάτι  π.χ. κάποια δουλειά ή το διάβασμα και άλλες φορές πιάνουμε τον εαυτό μας να καταναλώνει  κάποια τροφή (συνήθως ανθυγιεινή),  επειδή δεν είναι και πολύ καλά η ψυχολογία μας, επειδή είμαστε στρεσαρισμένοι,  ή επειδή κάποιος μας στενοχώρησε  ή μας  εκνεύρισε.
Κι επειδή όλοι λίγο πολύ έχουμε το λόγο μας που πρέπει να προσέξουμε είτε τη διατροφή μας,  είτε το σώμα μας,  είτε για να χάσουμε κάποια περιττά κιλάκια, καλό θα είναι να βρούμε τρόπους  που θα κάνουν την ‘’πείνα’’ να μην πλησιάζει.
Αυτό βέβαια για να το πετύχουμε,  χρειάζεστε  τακτική, θέληση και λίγο πείσμα!
Πως ξεκινάμε λοιπόν;
1. Συνήθως το κάθε σπίτι έχει ένα ντουλαπάκι που μέσα έχει:  πατατάκια, σοκολάτες μπισκότα, γαριδάκια  κλπ.  Συνήθως έχουμε το επιχείρημα ότι τα έχουμε  για τα παιδιά ή για κάποιον επισκέπτη.  Αυτές οι τροφές εάν θέλουμε να πετύχουμε το στόχο μας , πρέπει να φύγουν από το σπίτι, όπως επίσης και τα αναψυκτικά από το ψυγείο. Ούτε στα παιδιά θα προσφέρουν κάτι καλό για την υγεία τους,  αλλά ούτε και στους επισκέπτες. Αντικαταστούμε αυτές τις τροφές με ξηρούς καρπούς ανάλατους κατά προτίμηση και μπισκότα ολικής αλέσεως ή μπάρες δημητριακών και αντίστοιχα χυμούς, ανθρακούχο νερό, ρόφημα από βότανα, έναντι αναψυκτικών.
2. Μην ξεχνάμε ότι η ‘’πείνα’’ τρέφεται απ’ την αφαγία!
Τι σημαίνει αυτό;
Όσο πιο πολλή ώρα κάνουμε να φάμε κάτι, τόσο πιο έντονο θα είναι το συναίσθημα της πείνας όταν θα καθίσουμε να φάμε το γεύμα μας. Αυτό λοιπόν αν καταφέρουμε να το αποτρέψουμε, δεν θα καταναλώσουμε ούτε λαίμαργα, ούτε ποσότητα φαγητού κι έτσι είναι πιο εύκολο να καταφέρουμε το στόχο μας.
3. Εφοδιαζόμαστε λοιπόν  με υγιεινά σνακ,  όπου θα βάλουμε στα ενδιάμεσα γεύματα από τα κυρίως.
Για παράδειγμα: φρούτα , λαχανικά εύκολα στην κατανάλωση όπως καρότο, αγγούρι,  γιαούρτι με λίγα λιπαρά,  μπάρες δημητριακών,  χυμούς,  φρυγανιές ολικής ή κρακερς ολικής με λίγο άπαχο τυρί, σάντουιτς με μαύρο ψωμάκι και αλλαντικά με λίγα λιπαρά, λίγους   ξηρούς καρπούς όπως αμύγδαλα, καρύδια, φουντούκια, φιστίκια,  υπερτροφές όπως  γράνμπερι ή γκοτζιμπερι (πλούσια σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά).
4. Ξεκινάμε να πίνουμε πολύ νερό!
Εκτός του ότι είναι καλό για τη λειτουργία όλου του συστήματος μας, βοηθάει το μεταβολισμό, αποβάλει την κυτταρίτιδα, διατηρεί υγιή και λαμπερό το δέρμα,  μας δημιουργεί το αίσθημα του χορτασμού και κατά τη διάρκεια της ημέρας,  αλλά ιδίως όταν αυτό συνοδεύει το ανάλογο γεύμα μας.  Το νερό σε συνδυασμό με κάποιο γεύμα η σνακ, αραιώνει τα γαστρικά υγρά με αποτέλεσμα η πέψη να αργεί να γίνει και να αργεί να έρθει η πείνα.
5. Βοηθάει πολύ να καθορίσουμε το χρόνο που θα καταναλώνουμε την τροφή μας. Δηλαδή θα φτιάξουμε στο μυαλό μας ένα πρόγραμμα που θα λέει περίπου την ώρα που θα τρώμε το κάθε γεύμα ανάλογα βέβαια με το πρόγραμμα της ημέρας μας. Αυτό καλό είναι να το προβλέψουμε η από την προηγούμενη ημέρα ή από το πρωί.
6. Ένα καλό κόλπο είναι να οριοθετήσουμε το τελευταίο γεύμα μας. Είναι σωστό να πούμε ότι θα φάμε το τελευταίο γεύμα μας μέχρι τις π.χ. 21:00 ανάλογα βέβαια με το τι ώρα κοιμάται ο καθένας. Το  τρίωρο είναι το ποιο σωστό.
7. Ένα ‘’κόλπο’’ για να βοηθηθούμε είναι, αφού καταναλώσουμε το τελευταίο μας γεύμα, να πλύνουμε τα δόντια μας.
Όταν έχουμε την αίσθηση της καθαριότητας είναι πιο εύκολο να αποφύγουμε να φάμε κάτι για να μη λερώσουμε ξανά το στόμα μας.  Αν αυτό το κόλπο δεν πιάσει, τότε εναλλακτική είναι να επιτρέψουμε στον εαυτό μας να καταναλώσει μόνο υγρά, όπως τσάι ή άλλο ρόφημα,  η και κάποιο λαχανικό π.χ. καρότο, αγγούρι, κουνουπιδάκι ωμό.
8. Σίγουρα θα έχουμε εντοπίσει κάποια ώρα της ημέρας που η ‘’πείνα ή λιγούρα ’’ είναι πιο έντονη.
Εκείνες λοιπόν τις ώρες καλό είναι να απασχοληθούμε με κάτι ώστε να ξεφύγει το μυαλό από το φαγητό/γλυκό. Αν χρειαστεί να βγούμε από το σπίτι.
Μπορούμε να πάμε μια βόλτα με τα πόδια, μπορούμε να πάμε για ένα καφέ σε κάποιον φίλο/φίλη, μπορούμε να κάνουμε το χόμπι μας (το δεν προλαβαίνω είναι δικαιολογία γιατί αν δεν ήταν, δεν θα προλαβαίναμε να σκεφτούμε το φαγητό ή το γλυκό).
Τα παραπάνω είναι τακτικές υγιεινού τρόπου διατροφής. Εάν θέλουμε να αλλάξουμε το σώμα μας προς το καλύτερο τότε θα πρέπει να αλλάξουμε και κάποια λάθος πράγματα που κάνουμε. Τα παραπάνω είναι καλές πρακτικές που θα μας βοηθήσουν να επιτύχουμε το στόχο μας, σε συνδυασμό όμως  με ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής ώστε να χάσουμε βάρος, να διατηρήσουμε το βάρος μας ή και να πάρουμε βάρος ανάλογα με τις ανάγκες του καθενός.
Ως δια μαγείας τίποτε δεν γίνεται από μόνο του, και αξίζει να προσέχουμε τον εαυτό μας και την υγεία μας όσο τίποτε άλλο. Γι΄αυτό τουλάχιστον αξίζει να προσπαθήσουμε!

Της  ΣΟΥΛΟΥΝΗ ΜΑΡΙΑΣ
Διατροφολόγος
Διαιτολόγος

Written by Admin 1

Leave A Reply

Copyright © 2014 www.drasisnews.gr. All Rights Reserved.